Breaking

Post Top Ad

Friday, December 16, 2022

Mengapa kedalaman kapal selam tidak boleh untuk menyekat, menghalang atau meletupkan pemusnah yang mengejar yang cuba menenggelamkannya? Adakah ia berkesan?


Anda tahu, saya sendiri tertanya-tanya ini. Mengapa kapal selam tidak mempunyai tiub torpedo menegak, atau beberapa cara untuk menentang pemusnah yang memburunya? Tetapi melihat lebih dalam, masuk akal mengapa mereka tidak mempunyai tindakan balas tersebut: ruang.


Kapal selam sangat kecil ketika itu. Ruang adalah pada premium mutlak, dan kapal selam penuh dengan barang keperluan, dan tiada ruang untuk perkara lain. Memasang tiub torpedo menegak akan mengambil ruang yang besar, sesuatu yang tidak mampu dibeli oleh kapal selam.


Mari kita lihat U-Boat 180. Panjang keseluruhan ialah 287 kaki, tetapi badan tekanan (yang saya andaikan adalah bahagian di mana anak kapal berada dan bukan tangki balast) hanya 224 kaki panjang. Ini nampaknya ia boleh menampung jumlah yang baik, kita perlu mempertimbangkan lebarnya. Ia mempunyai lebar 24 kaki, yang kecil, tetapi badan tekanan adalah 14 kaki yang lebih kecil! Kemungkinan ruang tamu anda lebih besar daripada kapal selam Perang Dunia II yang luas. Tambahan pula, ketinggian kapal selam khusus ini ialah 33 kaki secara keseluruhan, yang hampir tidak lebih tinggi daripada rumah dua tingkat, dan ini termasuk layar (bahagian atas).




No comments:

Post a Comment

Post Top Ad