Breaking

Post Top Ad

Friday, January 27, 2023

Sebagai seorang tukang cuci rumah, apakah keadaan kucar-kacir yang membuatkan anda ingin pergi sebaik sahaja anda membuka pintu rumah?

 Seorang tukang cuci telah dihubungi oleh seorang lelaki berumur 30-an untuk membersihkan dapurnya. Apabila tiba dia memberitahu si tukang cuci bahawa mereka perlu bercakap. Dia seterusnya menjelaskan bahawa setahun setengah sebelum ini ibunya meninggal dunia secara semula jadi di rumah mereka yang masih dijaganya. Sejak hari itu sangat sedikit pembersihan telah dilakukan untuk meneruskan kehidupan normal. Dia meminta dapur dibersihkan tetapi apa yang dia perlukan adalah lantai dapur yang ditangani. Dia membayar untuk 4 jam kerja. Untuk lantai sahaja. Kotak 10x12 kaki yang dinaikkan dari bilik bersebelahan.


Si tukang cuci fikir ini akan menjadi mudah.Sehingga dia melihat enap cemar setebal 2 kaki yang menjadi lantai. Saya segera memberitahunya bahawa lantai itu mungkin perlu diganti. Dia berkata itu sudah dijangka. "Buat sahaja supaya saya boleh memasuki bilik ini lagi!"

Si tukang cuci meminta penyodok. Dan menghabiskan masa 3 jam seterusnya mengeluarkan enap cemar ini dari lantai. Satu bahagian kecil 1kaki kali 1kaki terpaksa dikoyakkan linoleum untuk menggantikan kerana kerosakan yang berlebihan. Selebihnya saya telah berjaya selamatkan.

Apabila anak lelaki itu melihat kerja yang siap pada 4 setengah jam, dia terkejut. Diserahkan kepada tukang cuci anggaran untuk penggantian lantai yang telah dia terima daripada syarikat yang dia pilih untuk melakukan kerja itu. Si tukang cuci baru sahaja menyelamatkannya bahagian yang lebih baik daripada $1,800.

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad